Zie hier de
weg naar
vitaliteit
Laat New Nordic je de weg wijzen
Gezondheid en schoonheid zijn serieuze zaken. Bij alles wat we bij New Nordic doen, staat de effectiviteit van onze gezondheids- en schoonheidsproducten voorop. Wij zijn een in Zweden gevestigd bedrijf met een unieke deskundigheid op het gebied van geneeskrachtige planten. New Nordic werd in 1990 opgericht door Karl Kristian Bergman Jensen. Hij had de droom dat het bedrijf kruidenproducten zou kunnen ontwikkelen die mensen extra vitaliteit en levensjaren bieden. In 1992 werd Marinus Blåbjerg gelijkwaardige mede-eigenaar van het bedrijf. Dat was het begin van een langdurige vriendschap en een groot zakelijk avontuur. De passie van New Nordic is om mensen over de hele wereld te helpen een beter en gezonder leven te leiden door het ontwikkelen van innovatieve en effectieve supplementen en cosmetica. De producten van New Nordic hebben vele prijzen en onderscheidingen gewonnen van internationale brancheorganisaties. De afgelopen jaren heeft het bedrijf een leiderschapspositie ingenomen in de categorie ‘Schoonheid van binnenuit’ – een snelgroeiende sector wereldwijd.
Een idee dat zich over de wereld verspreidt
Het plantenrijk beschikt over krachtige helende en vitaliteitsbevorderende eigenschappen die onze gezondheid en schoonheid ten goede komen. We willen ons allemaal goed voelen en er jong uitzien. De unieke en baanbrekende aanpak van New Nordic is erop gericht plantaardige ingrediënten te vinden die de levensprocessen kunnen voeden en activeren die ons vitaal en mooi houden naarmate we ouder worden. Het idee begon in Scandinavië, maar verspreidde zich al snel over de hele wereld. Mensen uit heel Europa, Noord-Amerika en Azië voelen zich aangetrokken tot de zoektocht van New Nordic naar vitaliteit en willen de Scandinavische waarden delen.
Een groeiend aantal mensen wil dezelfde New Nordic-supplementen en -cosmetica gebruiken als mensen in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Op dit moment worden de producten van New Nordic dagelijks verkocht in meer dan 50.000 apotheken en schoonheids- en gezondheidswinkels in meer dan 40 landen, van China in het oosten tot de Verenigde Staten in het westen. New Nordic wil consumenten en detailhandelaren graag nog meer van dienst te zijn met een uitstekende verkoop-/postsale ondersteuning. Daarom heeft het bedrijf meer dan 20 dochterondernemingen in andere landen geopend, en worden er in de toekomst nog meer geopend.
New Nordic is een bekend en erkend consumentenmerk geworden. Het onderscheidende verpakkingsontwerp en het zilveren boom-logo zijn een herkenbaar en consistent kenmerk van alle producten.
Tientallen jaren van passie
New Nordic zet zich in voor compromisloze productkwaliteit, van veld en bos tot de verpakking in de winkel. In 2004 trad François Gérard in dienst bij New Nordic om de onderzoeks- en innovatieprocessen verder te versterken. François 'ademt' gezond leven en is met zijn omvangrijke ervaring op het gebied van kruiden een onmisbare bron van kennis en inspiratie voor ons bedrijf. François en Karl Kristian reizen regelmatig de wereld over om nieuwe kruiden te ontdekken en innovatieve manieren te vinden om bekende kruiden te gebruiken. In het kader van hun ‘From Seed to Heart’-programma controleren ze elke stap van het maakproces, van de teelt op het veld tot de levering van het eindproduct aan apotheek en schoonheids- of gezondheidswinkel. Zij werken uitsluitend samen met betrouwbare kwekers en producenten van plantenextracten van over de hele wereld. Allemaal mensen met wie ze een nauwe relatie hebben opgebouwd, gebaseerd op wederzijds vertrouwen.
New Nordic analyseert alle ingrediënten in gecontroleerde laboratoria om de veiligheid en effectiviteit van hun producten te waarborgen, voert uitgebreide onderzoeken uit en werkt uitsluitend op basis van bewezen medische informatie. Hierbij onderhouden we nauw contact met botanische, medische en voedingsexperts over de hele wereld. Zodra onze producten zijn goedgekeurd, worden ze in gecontroleerde omgevingen en met de strengste kwaliteitscontroles verwerkt en verpakt. Het resultaat is een groeiend aanbod van voedingssupplementen en sinds kort ook cosmetica waarvan is vastgesteld dat ze de vitaliteit bevorderen en leeftijdsgebonden degeneratieprocessen uitstellen.
Bijna alle producten van New Nordic worden vervaardigd in Zweden en Denemarken.
New Nordic - een naam met een betekenis
Het bedrijf kreeg de naam New Nordic om daarmee de dynamische en innovatieve aard van het bedrijf te weerspiegelen, gebaseerd op de Scandinavische traditie van het dicht bij de natuur leven en van creatief vakmanschap die teruggaat tot de tijd van de Vikingen. Het bedrijf heeft altijd al een boom als logo gehad, maar pas in 1997 werd de karakteristieke Silvertree, ontworpen door Göran Rossling, in gebruik genomen. De boom symboliseert Yggdrasil, de levensboom uit de Noorse mythologie. Zilver is aan de ene kant glanzend, modern en hightech, maar het heeft ook een vrouwelijke energie - het is vloeiend, emotioneel en mysterieus. Het is kalmerend, rustgevend en zuiverend. De verschillende producten van New Nordic hebben ieder een eigen verpakking, maar dragen allemaal het kenmerkende Silvertree-logo.
Een vrij en transparant bedrijf
New Nordic is een modern geleid bedrijf met een ‘familiale’ werkomgeving die creativiteit en excellentie stimuleert. Het bedrijf hecht grote waarde aan de interne expertise en het eigen erfgoed. New Nordic is een onafhankelijk bedrijf en wil dat graag blijven. Daarom hebben de eigenaren New Nordic op de openbare aandelenmarkt in Zweden geïntroduceerd. In januari 2007 werd New Nordic genoteerd op NASDAQ Stockholm, First North. Dit geeft New Nordic toegang tot de financiële middelen die het bedrijf nodig heeft om wereldwijd te groeien, zonder daarbij de geest van het bedrijf op te hoeven geven.
Aanwezigheid op de aandelenmarkt betekent ook dat New Nordic alles wat er binnen het bedrijf gebeurt openbaar moet maken. Dat zorgt ervoor dat New Nordic een open, transparant en modern bedrijf is, dat iedereen kan volgen wat we doen en iedereen die dat wil via aandelen mede-eigenaar kan worden van New Nordic, samen met Marinus en Karl Kristian.
Het Delen van de Diep in New Nordic Gewortelde Scandinavische Waarden
New Nordic betekent Scandinavië - in de zin van een lange traditie gericht op de hoogste kwaliteit, in de zin van een reputatie voor uitzonderlijke duurzaamheid, in de zin van hoge zakelijke integriteit en in de zin van strak, eenvoudig, spannend, modern design. Onze basis in Zweden en onze sterke marktpositie in heel Scandinavië versterken deze identiteit. In Scandinavië leven we dicht bij de natuur en we hebben de reputatie uitzonderlijk lang en gelukkig te leven. We hechten veel waarde aan onze natuur en zorgen er ook goed voor. We hechten ook veel waarde aan de zuiverheid en kwaliteit van de producten die we in ons dagelijks leven gebruiken. Als mensen hechten we waarde aan gelijkheid, vrijheid en integriteit. New Nordic staat ook voor langdurige toewijding aan onze klanten en retailers, evenals aan de kwaliteit van onze producten en het onderzoek dat onze ontwikkeling van vitaliteits- en schoonheidsproducten tot ver in de toekomst zal stimuleren.
Onze aanpak
New Nordic streeft ernaar om de vitaliteitsbevorderende essences van planten uit de hele wereld te verkrijgen. Maar hoe zit het met de essentie van New Nordic zelf? Het succes van New Nordics is gebouwd op de solide ondergrond van het ideaal om waarde te creëren voor de wereld door vitaliteit en jaren toe te voegen aan de levens van mensen. De manier waarop we werken, de doelen die we stellen en de manier waarop we onszelf op de markt presenteren zijn doordrongen van de drie kernwaarden van New Nordic, waar we ons strikt aan houden.
De lange termijn
New Nordic staat voor langdurige toewijding aan onze klanten en markten, evenals aan de kwaliteit van onze producten en het onderzoek dat onze ontwikkeling tot ver in de toekomst zal aansturen. Het langetermijnperspectief is wellicht ook terug te vinden in onze focus bij de ontwikkeling van onze producten. Deze zijn speciaal ontworpen om vitaliteit en schoonheid op de lange termijn te bevorderen: een lang en actief leven.
De maker
François Gérard is de maker van veel van de opmerkelijke gezondheids- en innerlijke schoonheidsproducten van New Nordic. Met meer dan 30 jaar internationale ervaring op het gebied van kruiden en schoonheid is hij een onmisbare bron van kennis voor ons bedrijf. François besteedt veel tijd aan reizen naar verre oorden in de wereld om zeldzame plantaardige producten in hun natuurlijke, ongerepte omgeving te onderzoeken, maar is net zo vaak in het laboratorium te vinden. Hij is een uniek persoon die de ‘magie van de natuur’ leeft en ademt.
De uitvoerders
New Nordic wordt gevormd door een team dat bestaat uit mensen met een hoog opleidings- en ervaringsniveau, pragmatische persoonlijkheden met creatieve talenten, ondernemerszin, internationale oriëntatie en een oprechte waardering van gezond leven. Ons management legt de nadruk op resultaatgerichtheid, leiderschap, innovatie en ontwikkeling van vaardigheden. Het is onze filosofie dat onze teamleden de kans moeten krijgen om snel hun expertise – en hun carrière – te ontwikkelen. Onze mensen, onze markten en onze omzet groeien, net als ons enthousiasme voor ons werk.
Dit maakt New Nordic tot een geweldig team om in te werken. Het stelt ons in staat om het beste potentieel voor onze functies te werven - functies die zeer operationeel zijn en met duidelijke verantwoordelijkheden en doelstellingen. Dit is wat de opwaartse spiraal van ons bedrijf aandrijft.
Scandinavische productie
Om een consistente gestandaardiseerde kwaliteit te waarborgen, betrekken we alle belangrijke grondstoffen van over de hele wereld en coördineren we een succesvol testprogramma voor buitengewone kwaliteit van grondstoffen die door onze fabrikanten worden gebruikt. Op dit moment vindt bijna alle productie in Scandinavië plaats. Dit is enigszins aan het veranderen nu we wereldwijd op zoek zijn naar nieuwe technologie en naar de productie van nieuwe doseringsvormen.
Kruidenschool van New Nordic
Het bedrijf stimuleert ook lokaal de betrokkenheid, educatie en opbouw van leiderschap bij professionals in de gezondheidszorg om hun steun voor de merken te versterken, wat vervolgens weer het marktaandeel en de merkloyaliteit vergroot. We werken samen met onze detailhandelaren om expertise te delen en klanten de beste waarde te bieden, en om het personeel van detailhandelaren op te leiden en te trainen om daarmee hun kennis van de New Nordic-producten te vergroten. Daarnaast beschikken we over nationale interne callcenters voor klanten en een digitale chatservice om eindgebruikers een uitstekende verkoop-/postsale ondersteuningservaring te bieden. Consumenten worden in onze reclame-uitingen aangemoedigd om telefonisch om advies te vragen.
Ons merk is ons universum
De 'PERSOONLIJKHEID' VAN ONS MERK wordt in de eerste plaats naar de wereld uitgedragen via het gedrag en de communicatie van elke medewerker van New Nordic, en pas in tweede instantie door onze managementbeslissingen. Met andere woorden: daden zeggen meer dan woorden. Idealiter is de door onze klanten waargenomen persoonlijkheid er een die onze kernwaarden weerspiegelt.
We bouwen ons New Nordic-merk op door consumenten betekenisvolle inhoud te bieden, en dit niet alleen maar door middel van reclameslogans. Onze voortdurende innovatie zorgt ervoor dat ons merk nieuwswaardig blijft en met onze focus op effectiviteit bouwen we in de loop van de tijd vertrouwen in ons merk op. Dag na dag wordt ons merk sterker.
Onderzoek | Deskundigheid
De bedrijfsstrategie van New Nordic is gebouwd op ons unieke vermogen om onze eigen innovatieve formuleringen te ontwikkelen waarmee we onze klanten nieuwe producten en oplossingen bieden met superieure effectiviteit en gebruiksgemak, in verpakkingen met een sterke merknaam. We geloven dat voortdurende investeringen in onderzoek en ontwikkeling, marketing en reclame van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling en verkoop van innovatieve producten. We geloven ook in het opbouwen van een nauwe en langdurige relatie met leveranciers, zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke leveringsbron, om de kwaliteit te controleren van velden en bossen tot aan het eindproduct.